دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا بررسی می کند؛

ثبت مردان مجرد در طرح نهضت ملی؛ یک تیر و دو نشان 

ثبت نام مردان مجرد در طرح نهضت ملی مسکن می‌تواند علاوه بر خانه دار کردن این افراد زمینه را برای تسهیل در امر ازدواج فراهم کند.
کد خبر : 633263
مسکن

به گزارش خبرنگار حوزه مسکن و شهرسازی گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، ثبت نام مردان مجرد بالای ۲۳ سال در طرح نهضت ملی مسکن از بیستم دی ماه آغاز خواهد شد بنا به مصوبه وزارت راه و شهرسازی در صورتی که این افراد مجرد در زمان دریافت واحد مسکونی خود ازدواج نکرده باشد واحد را با نرخ روز محاسبه و هزینه آن را دریافت خواهد کرد. 


ترویج ازدواج با ثبت‌نام مجردان در نهضت ملی مسکن


رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ثبت نام مردان مجرد در طرح نهضت ملی مسکن می‌گوید《ما برای ترویج ازدواج، امکان ثبت نام مجردها را در طرح نهضت ملی مسکن فراهم کرده ایم، اما در هنگام تحویل واحد این افراد باید ازدواج کرده باشند. فردی که ثبت نام کرده اگر ازدواج نکند در هنگام تحویل مسکن، زمین رایگان نخواهد بود و باید پول زمین را فرد مجرد پرداخت کند》. 


وی درباره آخرین وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن عنوان می‌کند《برای ثبت نام متقاضیان سامانه طراحی شده است، اما طرح جامعی برای شناسایی متقاضیان نداریم، ما اخیرا برای اینکه  مردم بتوانند استفاده بیشتری از این طرح کنند فرم ج را اصلاح کردیم و مدت زمان برای این فرم در شهرهای بزرگ را به ۵ سال رساندیم و از این طریق افراد زیادی می‌توانند ثبت نام کنند》. 


قاسمی با بیان اینکه ۳ میلیون و  ۸۰۰ هزار نفر تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند و در ۸۰۰ شهر مردم می‌توانند ثبت نام کنند. عنوان می‌کند《 پالایش متقاضیان همزمان با ثبت نام در حال انجام است و افرادی که در نهضت ملی مسکن هستند به پروژه‌ها معرفی می‌شوند》. 


به گفته وی؛ 《بیش از ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر همچنان با مشکلات حقوقی درگیرند و تیمی گذاشته ایم که تکلیف آن‌ها زودتر مشخص شود. در حال حاضر بسیاری از واحدهای مسکن مهر متقاضی ندارند و در این پروژه‌های جدید واحدی نمی‌سازیم که متقاضی نداشته باشد، ما در این پروژه‌ها مسکن سازی نمی‌کنیم بلکه شهرسازی می‌کنیم و همزمان با ساخت تمامی زیر ساخت‌ها تامین شده است》.


قاسمی بیان می‌کند《سیاست ما در این طرح بلندمرتبه سازی نیست و از ۴ میلیون واحد مسکونی، زمین ۲ میلیون واحد مسکونی را تامین کرده ایم. وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: ۹۰ درصد از پروژه های مسکن ملی را در طرح نهضت ملی مسکن آورده ایم که پیشرفت فیزیکی آنها به ۱۵ درصد رسیده است》.


آغاز ثبت نام از دوشنبه ۲۰ دی


محمود محمودزاده معاون مسکن و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ثبت‌نام مردان مجرد از دوشنبه ۲۰ دی آغاز می‌شود و سن ثبت‌نام کنندگان هم از ۲۵ سال به ۲۳ سال کاهش یافته است، اظهار می‌کند《ثبت‌نام‌کنندگان مجرد باید هنگام تحویل واحد طبق فرم تعهد متاهل باشند؛ در غیر این صورت واحد به قیمت کارشناسی روز برای متقاضیان محاسبه می‌شود》. 


گفتنی است، پیش از این، فقط مردان مجرد بالای ۴۵ سال و زنان مجرد بالای ۳۵ سال امکان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن را داشتند اما با این مصوبه، مردان مجرد بالای ۲۳ سال نیز با هدف تشویق آنها به ازدواج می‌توانند از هفته آینده در سامانه «ثمن» ثبت‌نام کنند.میزان اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن با توجه به آنچه مسئولان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده‌اند حدود ۳/۵ تا ۴ میلیون تومان خواهد بود. تاریخ شروع پرداخت اقساط نیز دو تا سه سال بعد از دریافت این تسهیلات است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته